Bij het ontwikkelen van mijn bedrijfsnaam en -logo dacht ik aan 'SafetyBird'. De reclameblokken om me heen met ‘MoneyBird’ en ‘SureBird’ brachten me op dat idee. Maar SafetyBird bleek al te bestaan onder de naam ZAP.
Belangrijker nog, de kanarie in de koolmijn wordt geofferd zonder eigen keuze. Deze associatie sluit niet aan bij mijn visie op risicomanagement.
Daarom koos ik ervoor om de kolibri als symbool te gebruiken. Deze bijzondere vogel kan stilhangen in de lucht en de situatie van bovenaf bekijken. Dit sluit aan bij de noodzaak van alertheid en overzicht voordat we handelen.
En ja, je kunt dit ook met een drone doen, maar ik vind een kolibri veel aansprekender. Ik heb niet de illusie dat je altijd blinde vlekken kunt uitsluiten of dat een leven zonder risico bestaat.
Echter, wanneer de consequenties zeer ernstig zijn, is een grondige risicobeoordeling met meerdere mensen essentieel. Neem een stap terug, kijk, voer open discussies en beslis dan hoe verder. Samen zetten we de juiste stappen voor een veiligere toekomst!
Illustratie: ElectromarkBlog
#ZAPtheSafetyBird #Risicomanagement #HSE #Kolibri
Reactie plaatsen
Reacties